09 Ιουλίου 2019

PONY: ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ «ΤΖΙΠ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ»

Ο λόγος για τα θρυλικά «Πόνυ» που κατασκευάζονταν στην Ελλάδα κι είχαν κάνει θραύση. Το «αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις» ήταν μια ιδέα των αδελφών Κοντογούρη, που δραστηριοποιούνταν στο χώρο απ' το 1950 στη Γερμανία, όταν και ξεκίνησαν να παράγουν το φορτηγό «Hellas».

Δέκα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 1961 αποφάσισαν να ιδρύσουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία «FARCO» για την παραγωγή του Farmobil που συνδύαζε την γερμανική με την ελβετική τεχνογνωσία, χωρίς, ωστόσο, μεγάλη επιτυχία.

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄70, η δραστήρια οικογένεια, που προσπαθούσε όλ' αυτά τα χρόνια να εδραιωθεί στον κλάδο του αυτοκινήτου κι έχοντας αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία, ιδρύει τη NAMCO National Motor Company Of Greece με στόχο τη δημιουργία ενός μοντέλου που θα έχει παγκόσμια απήχηση και θα είναι οικονομικά προσιτό. Κι εγένετο το λατρεμένο Pony...

Είναι το αυτοκίνητο που όλοι έχουμε δει στα παιδικά μας χρόνια να κυκλοφορεί στην ελληνική επικράτεια και που θέλαμε να μπούμε στη θέση του οδηγού. Το θρυλικό αυτοκίνητο, που χαρακτηριζόταν απ' την κλασική όψη και τις ευθείες γραμμές, ήταν εύκολο στην οδήγηση, είχε μεγάλες αντοχές κι έκανε θραύση! Οι πωλήσεις του εκτοξεύτηκαν - για τα δεδομένα της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας - ξεπερνώντας τα 18.000 κομμάτια σε 14 χώρες!

Η ανταγωνιστικότητά του οφειλόταν, κυρίως, στο χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης αλλά και στην τιμή πώλησης, ενώ για τον λόγο αυτό κι ο Ελληνικός Στρατός, η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα Pony.

Εκείνη την εποχή, το εργοστάσιο κατασκεύαζε 8 - 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τη Ελλάδα, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι εγχώριας προέλευσης! Η επιτυχία του Pony σε πλατφόρμα του 2CV κατέστησε αναγκαία την επέκταση της παραγωγής με τα αδέρφια Κοντογούρη ν' αποφασίζουν να κάνουν μια νέα επένδυση στο Κιλκίς.

Το Σεπτέμβρη του 1981, η Namco, που είχε έρθει σε συμφωνία για συνεργασία με τις εταιρίες Volkswagen, Citroen, Ford και Deutz και, αφού εξασφάλισε οικονομικό κεφάλαιο από ξένες τράπεζες, δημιούργησε στο Λιμνότοπο Κιλκίς μια νέα αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα, επενδύοντας σχεδόν 2,7 δις δρχ. κι ανοίγοντας με αισιοδοξία το δρόμο για την ανάπτυξη μιας εθνικής εξαγωγικής βιομηχανίας αυτοκινήτων...

Μια ανάπτυξη όμως, που δεν ήρθε ποτέ...

Πηγή argolikeseidhseis.gr