10 Ιουλίου 2021

HYUNDAI BAYON ΑΠΟ 15.790 €


Όσοι είχαν αναρωτηθεί σχετικά με το πού το πάει η Hyundai παρουσιάζοντας ένα δεύτερο SUV στην κατηγορία των μικρών SUV, που τελικά μόνο μικρά δεν είναι, πήραν την απάντησή τους στην επίσημη παρουσίαση στην ελληνική αγορά του εντελώς νέου μοντέλου Hyundai Bayon, όπου είχαμε και την ανακοίνωση του αναλυτικού τιμοκαταλόγου.

Προφανώς δεν είναι αυτό που νομίζατε (-αμε). Γιατί το νέο Hyundai Bayon δεν είναι ακριβώς ένα τυπικό SUV - κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται απ' το ύψος του το οποίο υστερεί έναντι του Kona. Δεν είναι επίσης τυπικό SUV κι απ' την άποψη της εμφάνισης, καθώς δεν έχει εκείνα τα έντονα «χωμάτινα» αισθητικά χαρακτηριστικά (τονισμένοι θόλοι και «φρύδια» στα φτερά κλπ.) Είναι ένα πολύ πιο ήπιο μοντέλο (που δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι πιο όμορφο έχει λανσάρει η Hyundai), που περισσότερο το λες «ψηλωμένο» ΙΧ και λιγότερο το λες SUV. Να είναι άραγε τυχαίο που κι η Hyundai δεν το λανσάρει έτσι; Όχι φυσικά.

Οι Κορεάτες που δημιούργησαν αυτό το νέο μοντέλο ειδικά για την αγορά της Ευρώπης, βασιζόμενοι στο πρόσφατα λανσαρισμένο Hyundai i20, σπεύδουν να το χαρακτηρίσουν ως «αστικό crossover», ένα καθημερινό - και πολύ πρακτικό - αυτοκίνητο του οποίου κύριο προσόν είναι ότι τοποθετείται στο κάτω μισό της κατηγορίας, από τιμολογιακής απόψεως…

Αυτό το στοιχείο καθιστά απροβλημάτιστη και τη συνύπαρξη του Hyundai Bayon στην αγορά με το Hyundai Kona, το οποίο κοστίζει παραπάνω και προσφέρει άλλες επιλογές ως προς την ισχύ και τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Εξάλλου δεν είναι η Hyundai η μοναδική εταιρία με δύο μοντέλα στην κατηγορία, το λεγόμενο B-SUV segment, είναι κι η Ford που δίνει το παρών αφενός με το νεοφερμένο Ford Puma κι αφετέρου με το Ford Ecosport που έχει ήδη αρκετά χρόνια στην αγορά.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το Hyundai Bayon προσφέρεται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες: έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.2 με 84 ίππους κι έναν τρικύλινδρο τούρμπο, πιο εξελιγμένης τεχνολογίας με 100 ή 120 ίππους, που μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις 7DCT.

Πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε ότι το νέο μοντέλο της Hyundai είναι σαφώς πιο ευρύχωρο απ' το Kona, καθώς βάσει και του χαρακτήρα του απευθύνεται σε νέες οικογένειες όταν το Kona απευθύνεται σε νέους ανθρώπους. Στοιχείο που δεν το εμποδίζει να είναι και «πλούσιο»: To Hyundai Bayon είναι στάνταρ εφοδιασμένο μ' ένα πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ η ψηφιακή τεχνολογία δίνει το παρών στο εσωτερικό με δύο μεγάλες οθόνες: τον εντυπωσιακό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ και την οθόνη των πολυμέσων με στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας 8,0’’ ή 10,25’’.

Πρέπει να πούμε ότι βάζοντας στη ζυγαριά απ' τη μια μεριά την τιμή κι απ' την άλλη τον εξοπλισμό, βλέπουμε ότι αυτή έχει την τάση να κλίνει προς τη μεριά του... value for money! Γιατί ενώ ο τιμοκατάλογος ξεκινά απ' τα 15.790 ευρώ τερματίζει στα 21.790 ευρώ όπου συναντάμε το Hyundai Bayon 1.0T 120hp 7DCT 48V hybrid στην κορυφαία έκδοση «Distinctive». Σ' όλα αυτά έρχεται να προστεθεί κι η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση - και μάλιστα χωρίς όριο χιλιομέτρων - που δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας παραπέμποντας σε αυξημένη αξιοπιστία.

Πηγή tvxs.gr