29 Ιουνίου 2020

40 ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ ΓΙΑ TΟ FIAT PANDA!

Έχοντας αναγνωριστεί απ' τους ειδικούς και το κοινό ως ένα απ' τα πλέον έξυπνα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το Fiat Panda, με την παρουσίασή του το 1980 έφερε επανάσταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης!

Το γεγονός ότι η βασική του χρήση ήταν στα κέντρα των πόλεων αποτέλεσε την αφορμή η Fiat να βασιστεί πάνω του για την παρουσίαση ιδεών που εστίαζαν στην προστασία του περιβάλλοντος. Απ' τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, τους προηγμένους κινητήρες F.I.R.E. αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της πρώτης γενιάς, μέχρι το σύγχρονο μοντέλο με το πρωτοποριακό υβριδικό σύνολο HyFly και την έκδοση CNG (φυσικό αέριο), το Panda ήταν, ανέκαθεν, προσανατολισμένο στη χαμηλή κατανάλωση και στους ελάχιστους ρύπους.

Σε συνεργασία με την Αυστριακή εταιρεία Steyr - Puch η Fiat μετέτρεψε ένα Panda 750 σ' ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια. Το Fiat Panda Elettra ήταν ένα απ' τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη και παρείχε αυτονομία περίπου 100 χλμ. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 70χλμ./ώρα, ενώ η φόρτισή του γινόταν μέσω μια απλής πρίζας 220 Volt. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τις 2 πίσω θέσεις αφήνοντας όμως επαρκή χώρο για τη μεταφορά αποσκευών.

Στη δεύτερη γενιά του Panda, η Fiat πρωτοπόρησε και πάλι με το Aria («Αέρας» στην Ιταλική γλώσσα). Κίνηση έδινε ο νέος τότε Turbo δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε από σειρά μοντέλων της μάρκας κι ο οποίος είχε χωρητικότητα μόλις 900 κ.εκ. Εκτός απ' την πρωτοποριακή ιδέα του downsizing που στις μέρες μας έχει γίνει κοινή συνισταμένη για όλους τους κατασκευαστές, το Panda Aria είχε τη δυνατότητα να λειτουργεί είτε με βενζίνη κι απόδοση 105 ίππων, είτε με ένα μίγμα 70 % - 30 % φυσικού αερίου (CNG) - υδρογόνου. Σ' αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων ήταν μόλις 69 γρμ./χλμ. κι η απόδοση 80 ίπποι. Παράλληλα, το Aria χρησιμοποιούσε σύστημα Star & Stop, ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Pirelli κι ηλεκτρονικό σύστημα που κατέγραφε την κατανάλωση κι έδινε συμβουλές στον οδηγό για πιο οικονομική οδήγηση.

Σήμερα, η Fiat προσφέρει τα Fiat Panda Hybrid και Fiat Panda CNG μέσω του προγράμματος Fiat Restarts You στην ίδια τιμή των 11.990 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση 200.000 χλμ. και πρώτη δόση το 2021, ενώ σημαντικό είναι ότι κι οι 2 εκδόσεις απαλλάσσονται απ' την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Πηγή iefimerida.gr/aytokinito

28 Ιουνίου 2020

ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΟΥΚΑΣ: Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ - ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΡΛ

Έπειτα από μήνες καραντίνας για την αναχαίτιση της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού, οι Γάλλοι προσέρχονται σήμερα, Κυριακή 28 Ιούνη, στις κάλπες για τον β' γύρο των δημοτικών εκλογών, η διεξαγωγή του οποίου καθυστέρησε λόγω Covid-19, με τις δημοσκοπήσεις να προμηνύουν ένα άσχημο αποτέλεσμα για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, το κόμμα του οποίου μπορεί να μην καταφέρει να κερδίσει σε καμία μεγάλη πόλη.

Σήμερα λοιπόν που γίνεται ο δεύτερος γύρος των Δημοτικών Εκλογών στη Γαλλία, ένας Έλληνας διεκδικεί τη δημαρχία σε μια πόλη που σφύζει από ζωή, στην Αρλ!

Ο Νικόλας Κούκας, είναι υποψήφιος δήμαρχος της Αρλ, άτομο με ευαισθησίες όπως τον χαρακτηρίζουν οι υποστηρικτές του, με συμμετοχή στις οικολογικές κινήσεις και δυνατή παρουσία στα κοινά της πόλης και της περιοχής.

Η Αρλ είναι μια μικρή όμορφη πόλη της Νότιας Γαλλίας με 53.000 κατοίκους, ιστορική, αρχαία πόλη και πρωτεύουσα του Νομού Bouches-Du-Rhone, κοντά στη Μασσαλία.

Η Αρλ είναι πολύ γνωστή για τα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, μαριονέτας, καθώς και για το Μουσείο Τέχνης με τα έργα του Vincent van Gogh.

Στις επαναληπτικές εκλογές που πραγματοποιούνται σήμερα, τη Δημαρχία της πόλης αυτής τη διεκδικεί ο Νικόλας Κούκας, που υπόσχεται ότι το όραμά του για την πόλη, ξεπερνά τα σύνορά της!

Πηγή iefimerida.gr

20 Ιουνίου 2020

20 ΙΟΥΝΗ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Απ' το 2001, η Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Ιούνη. Την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων αφιερώνουμε λίγο απ' το χρόνο μας για ν' αναγνωρίσουμε και να τιμήσουμε τη δύναμη, το κουράγιο και την επιμονή εκατομμυρίων ανθρώπων σ' όλο τον κόσμο που αναγκάστηκαν βίαια να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

Κάθε χρόνο, με αφορμή αυτή τη μέρα, διοργανώνονται εκστρατείες, εκδηλώσεις και δράσεις σ' όλο τον κόσμο με τη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων και των ίδιων των προσφύγων, των ανθρωπιστικών οργανώσεων, των αρχών κι άλλων φορέων και την υποστήριξη γνωστών προσωπικοτήτων.

Πηγές: κείμενο unhcr.org και φωτογραφία sportime.gr/extratime/agenda

19 Ιουνίου 2020

ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΙΓΙΝΑ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Παγκόσμια προώθηση του ελληνικού τουρισμού!

Στις 13 Ιούλη ξεκινούν στην Αθήνα και την Αίγινα, με την υποστήριξη του ΕΟΤ, τα γυρίσματα της γαλλικής ταινίας «On Sourit Pour La Photo» («Χαμογελάστε Για Τη Φωτογραφία»).

Πρόκειται για μια πολύ υψηλού επιπέδου κινηματογραφική παραγωγή, με σκηνοθέτη τον αγαπημένο του γαλλικού κοινού Francois Uzan και πρωταγωνιστές τους ιδιαίτερα δημοφιλείς ηθοποιούς Thierry Jacques Gamblin και Claire Pascale Arbillot.

Η ταινία αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική ενέργεια προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά της Γαλλίας, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, καθώς εκτιμάται ότι θα τη δουν περισσότεροι από 10 εκατ. Γάλλοι θεατές, ενώ αναμένεται να προβληθεί ακόμα στην Ιταλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, την Ισπανία κ.α.

Στο πλαίσιο αυτό, το γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη, επισκέφθηκαν σήμερα οι εκπρόσωποι της εταιρείας παραγωγής Benjamin Phuong Dung (Line Producer), Φένια Κοσοβίτσα (Line Producer) και Χριστίνα Λεκάκη (Production Coordinator). Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οριστικοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες της συνεργασίας των δυο πλευρών κι ανακοινώθηκε πως η πρεμιέρα της ταινίας στο Παρίσι προγραμματίζεται για το 2021.

Τα γυρίσματα της κομεντί «On Sourit Pour La Photo» θα διαρκέσουν 6 βδομάδες και θα πραγματοποιηθούν σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, όπως ο ναός της Αφαίας στην Αίγινα, σε ανερχόμενες γειτονιές της Αθήνας, όπως ο Κεραμεικός και το Παγκράτι, καθώς και σε χώρους πολιτισμού, όπως το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στόχος είναι ν' αναδειχθεί το δυναμικό πρόσωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, η νέα ελληνική γαστρονομία, ο ελληνικός τρόπος ζωής, αλλά κι οι άγνωστες πτυχές της Αττικής, όπως οι μαρίνες, η λίμνη της Βουλιαγμένης, τα οινοποιεία της, η κουλτούρα γύρω απ' την παραγωγή φιστικιού στην Αίγινα κ.ά.

Πηγή iefimerida.gr/ellada

18 Ιουνίου 2020

17 Ιουνίου 2020

OPEL MANTA

ΕΝΑ ΑΠ' ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ OPEL ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ, ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΦΙΡΜΑΣ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙ Ν' ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΣΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ!

Το σπορ Manta έκανε το ντεμπούτο του το Σεπτέμβρη του 1970. Ως πλέον κατάλληλη για την περίσταση, η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Timmendorfer Strand, στην ακτή της Βαλτικής Θάλασσας (Γερμανία). Για την Opel, το Manta ήταν ένα άνοιγμα σε μια νέα αγορά.

Το Manta ήταν νέο, κομψό και σπορ και κυκλοφόρησε την κατάλληλη εποχή. Τα coupe που μπορούσαν να φιλοξενήσουν μέχρι 4 άτομα ήταν πολύ ελκυστικά. Την πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η Opel πούλησε 56.200 οχήματα Manta – ενώ παρήγαγε συνολικά 498.553.

Το 1975, το επόμενο Manta έκανε τον ντεμπούτο του με την έκδοση B. Με τη μακροχρόνια δημοτικότητά του, το Manta B διαδραματίζει ένα ξεχωριστό ρόλο στην ιστορία 120 χρόνων της εταιρίας στο χώρο του αυτοκινήτου. Κανένα άλλο μοντέλο δεν παρέμεινε απαράλλαχτο στην αγορά περισσότερο απ' το Manta B! Παρουσιάστηκε το 1975 και μέχρι το 1988, η δεύτερη γενιά Manta πέρασε 557.940 φορές απ' τη γραμμή συναρμολόγησης.

Συνολικά, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα Manta A και B πέρασαν απ' τη γραμμή συναρμολόγησης. Ένα μοντέλο σταθμός!

Πηγή caranddriver.gr/eidiseis

16 Ιουνίου 2020

ΠΑΤΕΡΑΣ ΞΕΧΑΣΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΠΕΘΑΝΑΝ ΑΠΟ ΑΣΦΥΞΙΑ!

Η 4χρονη Τίγκαν κι ο 3χρονος Ράιαν έμειναν κλειδωμένοι στο αυτοκίνητο του πατέρα τους, την ώρα που στην περιοχή της Τάλσα, το θερμόμετρο είχε σκαρφαλώσει στους 32 βαθμούς Κελσίου.

Όταν ο 31χρονος πατέρας αντιλήφθηκε, μετά από 5 ολόκληρες ώρες, πως τα παιδιά του δεν βρίσκονταν μέσα στο σπίτι, ήταν πλέον πολύ αργά!

Στους αστυνομικούς που τον οδήγησαν στη φυλακή με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας, δήλωσε πως είχε πάει για ψώνια με τα παιδιά κι όταν γύρισε σπίτι τα... ξέχασε στο αυτοκίνητο και πήγε για ύπνο!

Η μικρή Τίγκαν κι ο αδερφός της Ράιαν προστίθενται σε μια τραγική λίστα παιδιών που ξεψύχησαν μέσα στο αυτοκίνητο των γονιών τους, μετά από αμέλεια των τελευταίων.

Τα τελευταία 20 χρόνια, 900 παιδιά έχουν πεθάνει στις ΗΠΑ από θερμοπληξία κι ασφυξία μέσα στα οχήματα των γονιών τους!

Πηγή ant1news.gr/eidiseis (η επεξεργασία της εικόνας έγινε απ' την ιστοσελίδα)