Έχοντας αναγνωριστεί απ' τους ειδικούς και το κοινό ως ένα απ' τα πλέον έξυπνα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το Fiat Panda, με την παρουσίασή του το 1980 έφερε επανάσταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης!
Το γεγονός ότι η βασική του χρήση ήταν στα κέντρα των πόλεων αποτέλεσε την αφορμή η Fiat να βασιστεί πάνω του για την παρουσίαση ιδεών που εστίαζαν στην προστασία του περιβάλλοντος. Απ' τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, τους προηγμένους κινητήρες F.I.R.E. αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της πρώτης γενιάς, μέχρι το σύγχρονο μοντέλο με το πρωτοποριακό υβριδικό σύνολο HyFly και την έκδοση CNG (φυσικό αέριο), το Panda ήταν, ανέκαθεν, προσανατολισμένο στη χαμηλή κατανάλωση και στους ελάχιστους ρύπους.
Σε συνεργασία με την Αυστριακή εταιρεία Steyr - Puch η Fiat μετέτρεψε ένα Panda 750 σ' ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια. Το Fiat Panda Elettra ήταν ένα απ' τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη και παρείχε αυτονομία περίπου 100 χλμ. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 70χλμ./ώρα, ενώ η φόρτισή του γινόταν μέσω μια απλής πρίζας 220 Volt. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τις 2 πίσω θέσεις αφήνοντας όμως επαρκή χώρο για τη μεταφορά αποσκευών.
Στη δεύτερη γενιά του Panda, η Fiat πρωτοπόρησε και πάλι με το Aria («Αέρας» στην Ιταλική γλώσσα). Κίνηση έδινε ο νέος τότε Turbo δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε από σειρά μοντέλων της μάρκας κι ο οποίος είχε χωρητικότητα μόλις 900 κ.εκ. Εκτός απ' την πρωτοποριακή ιδέα του downsizing που στις μέρες μας έχει γίνει κοινή συνισταμένη για όλους τους κατασκευαστές, το Panda Aria είχε τη δυνατότητα να λειτουργεί είτε με βενζίνη κι απόδοση 105 ίππων, είτε με ένα μίγμα 70 % - 30 % φυσικού αερίου (CNG) - υδρογόνου. Σ' αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων ήταν μόλις 69 γρμ./χλμ. κι η απόδοση 80 ίπποι. Παράλληλα, το Aria χρησιμοποιούσε σύστημα Star & Stop, ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Pirelli κι ηλεκτρονικό σύστημα που κατέγραφε την κατανάλωση κι έδινε συμβουλές στον οδηγό για πιο οικονομική οδήγηση.
Σήμερα, η Fiat προσφέρει τα Fiat Panda Hybrid και Fiat Panda CNG μέσω του προγράμματος Fiat Restarts You στην ίδια τιμή των 11.990 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση 200.000 χλμ. και πρώτη δόση το 2021, ενώ σημαντικό είναι ότι κι οι 2 εκδόσεις απαλλάσσονται απ' την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Πηγή iefimerida.gr/aytokinito
Το γεγονός ότι η βασική του χρήση ήταν στα κέντρα των πόλεων αποτέλεσε την αφορμή η Fiat να βασιστεί πάνω του για την παρουσίαση ιδεών που εστίαζαν στην προστασία του περιβάλλοντος. Απ' τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, τους προηγμένους κινητήρες F.I.R.E. αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της πρώτης γενιάς, μέχρι το σύγχρονο μοντέλο με το πρωτοποριακό υβριδικό σύνολο HyFly και την έκδοση CNG (φυσικό αέριο), το Panda ήταν, ανέκαθεν, προσανατολισμένο στη χαμηλή κατανάλωση και στους ελάχιστους ρύπους.
Σε συνεργασία με την Αυστριακή εταιρεία Steyr - Puch η Fiat μετέτρεψε ένα Panda 750 σ' ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια. Το Fiat Panda Elettra ήταν ένα απ' τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη και παρείχε αυτονομία περίπου 100 χλμ. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 70χλμ./ώρα, ενώ η φόρτισή του γινόταν μέσω μια απλής πρίζας 220 Volt. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τις 2 πίσω θέσεις αφήνοντας όμως επαρκή χώρο για τη μεταφορά αποσκευών.
Στη δεύτερη γενιά του Panda, η Fiat πρωτοπόρησε και πάλι με το Aria («Αέρας» στην Ιταλική γλώσσα). Κίνηση έδινε ο νέος τότε Turbo δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε από σειρά μοντέλων της μάρκας κι ο οποίος είχε χωρητικότητα μόλις 900 κ.εκ. Εκτός απ' την πρωτοποριακή ιδέα του downsizing που στις μέρες μας έχει γίνει κοινή συνισταμένη για όλους τους κατασκευαστές, το Panda Aria είχε τη δυνατότητα να λειτουργεί είτε με βενζίνη κι απόδοση 105 ίππων, είτε με ένα μίγμα 70 % - 30 % φυσικού αερίου (CNG) - υδρογόνου. Σ' αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων ήταν μόλις 69 γρμ./χλμ. κι η απόδοση 80 ίπποι. Παράλληλα, το Aria χρησιμοποιούσε σύστημα Star & Stop, ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Pirelli κι ηλεκτρονικό σύστημα που κατέγραφε την κατανάλωση κι έδινε συμβουλές στον οδηγό για πιο οικονομική οδήγηση.
Σήμερα, η Fiat προσφέρει τα Fiat Panda Hybrid και Fiat Panda CNG μέσω του προγράμματος Fiat Restarts You στην ίδια τιμή των 11.990 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση 200.000 χλμ. και πρώτη δόση το 2021, ενώ σημαντικό είναι ότι κι οι 2 εκδόσεις απαλλάσσονται απ' την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Πηγή iefimerida.gr/aytokinito
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου