Πίσω στο 1997 η Toyota αποφάσιζε να ξεκινήσει την αναζήτηση του «υβριδικού δισκοπότηρου», παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του Prius. Δύο χρόνια αργότερα την ακολούθησε η Honda με το Insight, δείχνοντας στον κόσμο την προοπτική των υβριδικών αυτοκινήτων με τα ρεκόρ αυτονομίας που έσπασε το 3θυρο hatchback.
Σήμερα τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται η χρυσή τομή μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης, συνδυάζοντας τη μεγάλη αυτονομία του πρώτου με την χαμηλή κατανάλωση (και τις εκπομπές ρύπων) της δεύτερης.
Πλεονεκτήματα Υβριδικών Αυτοκινήτων
Χαμηλή κατανάλωση
Το πασιφανές προτέρημα είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, δίχως την έγνοια της περιορισμένης αυτονομίας που δημιουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εδώ, και ν' αδειάσουν οι μπαταρίες υπάρχει ο παλιός, καλός κινητήρας εσωτερικής καύσης, ενώ αν τελειώσει και σ' αυτόν το καύσιμο ανεφοδιάζεις στο πρώτο βενζινάδικο που θα βρεις, χωρίς να αναζητάς εναγωνίως σημείο φόρτισης.
Καλύτερες επιδόσεις
Οι επιδόσεις είναι ένα πολύ ευχάριστο παράγωγο της ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί κάλλιστα να λογιστεί ως είδος υπερτροφοδότησης, χωρίς το επιπλέον καύσιμο που απαιτεί μια τουρμπίνα ή ένας κομπρέσορας.
Πράσινη συνείδηση
Η κίνηση εντός πόλης αποτελεί ένα επιπλέον λόγο - κύριο θα λέγαμε - για την απόκτηση υβριδικού, καθώς στις χαμηλές ταχύτητες το έργο της μετακίνησης αναλαμβάνει αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ, μηδενίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Μειονεκτήματα Υβριδικών Αυτοκινήτων
Περιορισμένη αυτονομία
Στον αντίποδα, η πλήρης εκμετάλλευση του ηλεκτρικού κινητήρα στην πόλη έχει ως αποτέλεσμα κάποια στιγμή να «στεγνώσουν» οι μπαταρίες. Όπερ σημαίνει πως αρκετά σύντομα, θα βρεθείς μόνο με το βενζινοκινητήρα και την κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Πολυπλοκότητα κατασκευής
Επιπλέον, τα υβριδικά συστήματα είναι πολύπλοκα κι απαιτούν σχολαστική συντήρηση για να λειτουργούν ως τέτοια.
Μειωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά
Το αυξημένο βάρος, ελέω μπαταριών-γεννήτριας-ηλεκτροκινητήρα, επηρεάζει την αμεσότητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Δύσκολα θα αγοράσει υβριδικό αυτοκίνητο κάποιος που ενδιαφέρεται για πλασαρίσματα κι αίσθηση σασί, αλλά για όποιον θέλει να «κυνηγηθεί» με ένα C-HR HSD καλό είναι να το ξέρει.
Πηγή blog.spotawheel.gr
Σήμερα τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται η χρυσή τομή μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης, συνδυάζοντας τη μεγάλη αυτονομία του πρώτου με την χαμηλή κατανάλωση (και τις εκπομπές ρύπων) της δεύτερης.
Πλεονεκτήματα Υβριδικών Αυτοκινήτων
Χαμηλή κατανάλωση
Το πασιφανές προτέρημα είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, δίχως την έγνοια της περιορισμένης αυτονομίας που δημιουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εδώ, και ν' αδειάσουν οι μπαταρίες υπάρχει ο παλιός, καλός κινητήρας εσωτερικής καύσης, ενώ αν τελειώσει και σ' αυτόν το καύσιμο ανεφοδιάζεις στο πρώτο βενζινάδικο που θα βρεις, χωρίς να αναζητάς εναγωνίως σημείο φόρτισης.
Καλύτερες επιδόσεις
Οι επιδόσεις είναι ένα πολύ ευχάριστο παράγωγο της ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί κάλλιστα να λογιστεί ως είδος υπερτροφοδότησης, χωρίς το επιπλέον καύσιμο που απαιτεί μια τουρμπίνα ή ένας κομπρέσορας.
Πράσινη συνείδηση
Η κίνηση εντός πόλης αποτελεί ένα επιπλέον λόγο - κύριο θα λέγαμε - για την απόκτηση υβριδικού, καθώς στις χαμηλές ταχύτητες το έργο της μετακίνησης αναλαμβάνει αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ, μηδενίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Μειονεκτήματα Υβριδικών Αυτοκινήτων
Περιορισμένη αυτονομία
Στον αντίποδα, η πλήρης εκμετάλλευση του ηλεκτρικού κινητήρα στην πόλη έχει ως αποτέλεσμα κάποια στιγμή να «στεγνώσουν» οι μπαταρίες. Όπερ σημαίνει πως αρκετά σύντομα, θα βρεθείς μόνο με το βενζινοκινητήρα και την κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Πολυπλοκότητα κατασκευής
Επιπλέον, τα υβριδικά συστήματα είναι πολύπλοκα κι απαιτούν σχολαστική συντήρηση για να λειτουργούν ως τέτοια.
Μειωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά
Το αυξημένο βάρος, ελέω μπαταριών-γεννήτριας-ηλεκτροκινητήρα, επηρεάζει την αμεσότητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Δύσκολα θα αγοράσει υβριδικό αυτοκίνητο κάποιος που ενδιαφέρεται για πλασαρίσματα κι αίσθηση σασί, αλλά για όποιον θέλει να «κυνηγηθεί» με ένα C-HR HSD καλό είναι να το ξέρει.
Πηγή blog.spotawheel.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου