31 Ιανουαρίου 2020

Η ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ SMS

Πέρα απ' τις νέες ταυτότητες, την ταυτοποίηση προσώπων μέσω ενός ενιαίου και μοναδικού αριθμού που θ' αντικαταστήσει ΑΜΚΑ και ΑΦΜ, στην τελική ευθεία είναι κι η συνταγογράφηση μέσω SMS. Αυτό προανήγγειλε απ' το βήμα της Βουλής ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Η τεχνολογική δομή του συστήματος είναι σχεδόν έτοιμη και θ' ανέβει ως το τέλος Μάρτη, σχεδόν ταυτόχρονα με το gov.gr όπου οι πολίτες θα μπορούν απ' το σπίτι τους να προχωρήσουν σ' ενέργειες για τις οποίες μέχρι σήμερα ήταν υποχρεωτικό το «πέρασμά» τους από ΚΕΠ.

Ο τίτλος που δόθηκε στο πρότζεκτ είναι «άυλη συνταγογράφηση» κι αναμένεται να φέρει σαρωτικές αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα, με πολλαπλά οφέλη για τους χρόνια πάσχοντες, γενικά για τους πολίτες αλλά και το Δημόσιο. Το Υπουργείο Υγείας βρίσκεται σε συνεννόηση με τον ΕΦΚΑ και την ΗΔΙΚΑ έτσι ώστε το όλο εγχείρημα να μην παρουσιάσει κανένα πρόβλημα. Οι ασθενείς θα γνωρίζουν με ακρίβεια τη φαρμακευτική αγωγή που τους χορηγείται, ενώ πολίτες με χρόνια νοσήματα θα ενημερώνονται για την ανανέωση των φαρμάκων τους με μήνυμα στο κινητό τους. Τέλος θα μπορούν οι πολίτες να ζητήσουν απ' το γιατρό τους να τους συνταγογραφήσει φάρμακα εξ αποστάσεως, χωρίς, δηλαδή, να είναι αναγκαίο να τον επισκεφτούν.

Πηγή avriani-korinthia.blogspot.com

30 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΡΔΙΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ

Ακόμη κι η σύντομης διάρκειας έκθεση ενός ανθρώπου σε σχετικά χαμηλά επίπεδα μικροσωματιδίων αυξάνει τον κίνδυνο ξαφνικής ανακοπής της καρδιάς, πολύ περισσότερο αν η έκθεση είναι μακροχρόνια και σε υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σύμφωνα με μια νέα αυστραλοιαπωνική επιστημονική έρευνα, τη μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα που κάνει αυτή τη συσχέτιση.

Τα μικροσωματίδια ΡΜ2,5 με διάμετρο μικρότερη των 2,5 μικρομέτρων ή εκατομμυριοστών του μέτρου (περίπου το 3% της διαμέτρου μιας ανθρώπινης τρίχας) εκλύονται κυρίως απ' την καύση άνθρακα, τα οχήματα και τις πυρκαγιές.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ιαπωνικής καταγωγής καθηγητή καρδιολογίας Καζουάκι Νεγκίσι της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό «The Lancet Planetary Health», ανέλυσαν σχεδόν 250.000 περιστατικά εξωνοσοκομειακών καρδιακών ανακοπών και βρήκαν ότι πάνω απ' το 90% συνέβησαν σε μέρη όπου τα επίπεδα των ΡΜ2,5 ήσαν χαμηλότερα απ' τα όρια ασφαλείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), δηλαδή ένα μέσο ημερήσιο επίπεδο 25 μg/m3 (μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα).

«Η εκτός νοσοκομείου καρδιακή ανακοπή είναι σοβαρό επείγον ιατρικό περιστατικό, καθώς ούτε ένας στους δέκα ανθρώπους διεθνώς δεν επιβιώνει από τέτοιο συμβάν.

Η μελέτη μας δείχνει ότι υπάρχει ξεκάθαρη σχέση μεταξύ καρδιακών ανακοπών κι επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ακόμη επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο ρύπανσης του αέρα», δήλωσε ο δρ Νεγκίσι, τονίζοντας ότι οι κίνδυνοι είναι μεγαλύτεροι για τους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών.

Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι οι επιπτώσεις της ρύπανσης στην καρδιά μπορούν να εκδηλωθούν ως 7 μέρες μετά την έκθεση στη ρύπανση!

Πηγή in.gr/health

29 Ιανουαρίου 2020

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: ΠΑΝΩ ΑΠΟ 50 ΝΕΚΡΟΙ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ

Ο απολογισμός των θυμάτων των πλημμυρών και των κατολισθήσεων εξαιτίας των καταρρακτωδών βροχοπτώσεων στην πολιτεία Μίνας Ζεράις της Βραζιλίας αυξήθηκε σε 52 νεκρούς και 65 τραυματίες, ενώ δύο πολίτες συνεχίζουν ακόμη να αγνοούνται, ανακοίνωσε η πολιτειακή γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Οι ζημιές είναι συγκεντρωμένες κυρίως στην πολιτειακή πρωτεύουσα, την Μπέλου Οριζόντσι, όπου ο απολογισμός των θυμάτων έχει φθάσει τους 13 νεκρούς, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία των αρχών.

Περίπου 33.000 άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί ή χρειάστηκε να απομακρυνθούν εσπευσμένα απ' τα σπίτια τους.

Οι βροχοπτώσεις που έπληξαν τη Μίνας Ζεράις μέσα σε 24 ώρες την περασμένη εβδομάδα ήταν οι πιο σφοδρές αφότου άρχισαν να τηρούνται σχετικά δεδομένα πριν από 110 χρόνια, με τις συνολικές κατακρημνίσεις να φθάνουν τα 172 χιλιοστά, σύμφωνα με την INMET, τη βραζιλιάνικη εθνική μετεωρολογική υπηρεσία.

Πλάνα που μεταδόθηκαν από βραζιλιάνικα τηλεοπτικά δίκτυα χθες Τρίτη εικονίζουν σπίτια που έχουν καταρρεύσει κι άλλα που έχουν βυθιστεί σε νερά ύψους 2 μέτρων και πλέον.

Το κύμα κακοκαιρίας έπληξε την πολιτεία ένα χρόνο μετά την κατάρρευση του φράγματος τελμάτων στην πόλη Μπρουματζίνιου, όταν έχασαν τη ζωή τους πάνω από 250 άνθρωποι και προκλήθηκε τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή. Σ' εκείνη την τραγωδία είχαν διαδραματίσει ρόλο οι βροχοπτώσεις που είχαν προηγηθεί, σύμφωνα με τις αρχές. Αρκετά τέτοια φράγματα, όπου αποτίθενται τα απόβλητα της επεξεργασίας σιδηρομεταλλεύματος, έχουν τεθεί υπό παρακολούθηση, επισήμαναν οι ομοσπονδιακές αρχές.

Πηγή in.gr/world

28 Ιανουαρίου 2020

ΚΑΤΩ ΑΠ' ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ 18,5 ΕΚΑΤ. ΡΩΣΟΙ

Περίπου 18,5 εκατομμύρια Ρώσοι βρίσκονται κάτω απ' το όριο της φτώχειας εκ των οποίων ποσοστό 70 - 80% είναι οικογένειες με παιδιά, ανακοίνωσε η αντιπρόεδρος της Ρωσικής κυβέρνησης Τατιάνα Γκόλικοβα, κατά τη διάρκεια σύσκεψης του γραφείου του ανώτατου συμβουλίου του κυβερνώντος κόμματος «Ενιαία Ρωσία».

«Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων, ο αριθμός των πολιτών οι οποίοι βρίσκονται σήμερα κάτω απ' το όριο της φτώχειας, με βάση τα στοιχεία του 2018, φθάνει τα 18,5 εκατομμύρια, μεταξύ των οποίων το μεγαλύτερο τμήμα, 70 - 80%, είναι οικογένειες που έχουν παιδιά» δήλωσε η Γκόλικοβα.

Για το σκοπό αυτό, είπε η αντιπρόεδρος, θεσπίσθηκε επίδομα παιδιού ηλικίας ως 3 ετών από 1η Γενάρη του 2020.

Πηγή in.gr/world

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ SUV ΚΑΙ CROSSOVER

Το ακρώνυμο SUV προέρχεται απ' την έννοια «Sport Utility Vehicle» και χαρακτηρίζει ένα μεγάλο, οικογενειακό, κυρίως 4×4 αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να κινείται με άνεση σε τραχύ έδαφος και παράλληλα να έχει κορυφαίες επιδόσεις στην άσφαλτο.

Η προτίμηση των αγοραστών στο συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, σε σχέση με ένα οικογενειακό χάτσμπακ ή σεντάν, εστιάζεται σε  πολλούς και διάφορους λόγους. Οι σημαντικότεροι απ' αυτούς είναι:

* Η μεγαλύτερη απόσταση απ' το έδαφος που επιτρέπει στα SUV να κινούνται σε light ή πιο απαιτητικές off road διαδρομές.
* Η ψηλότερη θέση οδήγησης που προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.
* Η ευκολότερη είσοδος κι έξοδος που εξασφαλίζει τόσο το ψηλότερα τοποθετημένο κάθισμα όσο και το μεγαλύτερο ύψος της καμπίνας.
* Οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές που προσφέρουν κατά κανόνα τα SUV.
* Φυσικά, ένα σύγχρονο SUV πρέπει να έχει επίσης αποδοτικούς κινητήρες και να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια.

Για όποιον ενδιαφέρεται, ο πλήρης κατάλογος όλων των SUV της περιόδου 2011 - 2019, με τις τιμές τους, είναι εδώ.

Με το πέρασμα των χρόνων όμως, αλλά και τις οικονομικές συγκυρίες, οι ανάγκες των καταναλωτών σταδιακά άλλαξαν. Απ' τη μια ήθελαν να κρατήσουν την άνεση και την πρακτικότητα των μεγάλων SUV, απ' την άλλη όμως ζητούσαν μεγαλύτερη οικονομία και μικρότερες διαστάσεις για ευελιξία στην πόλη.

Έτσι λοιπόν, σιγά σιγά είδαμε να κάνουν την εμφάνισή τους τα μεσαίου μεγέθους SUV, και στη συνέχεια, τα Crossover, μια σχετικά νέα κατηγορία αυτοκινήτων που τα τελευταία 10 χρόνια έχει σημειώσει την ταχύτερη εμπορική ανάπτυξη παγκοσμίως! Πρόκειται για αυτοκίνητα που, στην Ελλάδα της κρίσης (κι όχι μόνο), αποτελούν μια άκρως ολοκληρωμένη λύση για ένα σύγχρονο σπιτικό. Ούτε τετρακίνηση, ούτε premium τιμή, ούτε απαραίτητα μεγάλος όγκος, όπως προϋποθέτουν παραδοσιακά τα SUV.

Τα Crossover στην ουσία είναι υπερυψωμένα compact αυτοκίνητα που προσφέρουν:

* εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες
* καλύτερη ορατότητα
* σχετικά ελαφρύ αμάξωμα
* συμπαγείς διαστάσεις
* οικονομικούς κινητήρες
* καλούς χώρους αποσκευών
* τιμή όχι υψηλότερη από ένα αντίστοιχο μικρομεσαίο hatchback.

Παρ’όλο που τα Crossover μοιάζουν πληθωρικά σε σχέση με τα μικρομεσαία hatchback, στην πραγματικότητα δεν καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο στο δρόμο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ιδιαιτέρως εύχρηστα για την καθημερινή χρήση εντός πόλεως.

Ανάμεσά τους θα βρει κανείς αυτοκίνητα που να καλύπτουν με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας, αλλά και μικρότερα σε μέγεθος γι' αυτούς που αναζητούν περισσότερη ευελιξία.

Πηγές: blog.spotawheel.gr και gocar.gr