Το Audi 50 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης της κατηγορίας Β, που παρήχθη απ' τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi, απ' το 1974 ως και το 1978. Το μοντέλο διατέθηκε μόνο στην Ευρώπη κι εισήχθη 2 ως 3 χρόνια μετά το ιταλικό Fiat 127 και το γαλλικό Renault 5.
Κατά την εισαγωγή του, το 50 θεωρήθηκε ως η πρώτη είσοδος των Γερμανών στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των ευρωπαϊκών supermini αυτοκινήτων πόλης.
Η αισθητική του Audi 50 διαμορφώθηκε απ' το σχεδιαστή Κλάους Λούτε. Μολονότι συχνά αναφέρεται ότι κι ο οίκος Μπερτόνε έλαβε μέρος, αυτό συνέβη μόνο στο τελικό στάδιο και ουσιαστικά προσέθεσε μικρές πινελιές σε λίγα επιμέρους στοιχεία, όπως στη σχεδίαση της διακόσμησης χρωμίου στα πλαϊνά του αμαξώματος.
Το Audi 50 προσφέρθηκε αποκλειστικά ως 3-πορτο hatchback κι αρχικά κυκλοφόρησε με δύο βενζινοκινητήρες, κυβισμού 895 cm³ (ισχύος 40 hp) και 1.093 cm³ (ισχύος 50 hp και 60 hp). Το 1977, η έκδοση 50 GLS υιοθέτησε έναν ακόμα μεγαλύτερο βενζινοκινητήρα 1.272 cm³.
Το μοντέλο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη, τόσο λόγω των αξιοσημείωτων προδιαγραφών για αυτοκίνητο πόλης της τότε εποχής, όσο και λόγω της σχετικά χαμηλής τιμής του.
Λόγω της παρουσίας του δίδυμου και πιο φθηνού μοντέλου Volkswagen Polo, η Audi απέσυρε το 50 στα μέσα του 1978, μετά από μια συνολική παραγωγή που έφτασε τα 180.812 αντίτυπα. Αρχικά είχε προετοιμαστεί ένα έντονο λίφτινγκ, που θα είχε δώσει στο Audi 50 μια αισθητική πιο κοντά σε αυτήν των Audi 80 και Audi 100. Ωστόσο, δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, λόγω μιας άποψης που επικράτησε τότε σε ανώτερα στελέχη ότι η Audi έπρεπε να επικεντρωθεί σε μεγαλύτερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα.
Πηγή el.wikipedia.org
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου