Το Citroen Ami (στα γαλλικά «φίλος») ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης της κατηγορίας Β, που παρήχθη απ' τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroen, μεταξύ του 1961 και του 1978. Για αρκετά χρόνια ήταν το νούμερο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στη Γαλλία, ενώ η συνολική παραγωγή του έφτασε τα 1.840.396 αντίτυπα.
Κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1950 η Citroen είχε μόλις δύο (μη επαγγελματικά) μοντέλα στην παλέτα της, τα οποία μάλιστα ήταν στα δύο άκρα των τάξεων μεγέθους και τιμής: το μικρό κι οικονομικό 2CV και το μεγάλο και πολυτελές DS (το γνωστό στην Ελλάδα ως βάτραχος). Παρά την προσθήκη, το 1956, μιας φθηνότερης εκδοχής του DS, που διατέθηκε ως Citroen ID, το πρόβλημα δεν φάνηκε να αμβλύνεται.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αποφάσισε να εξελίξει ένα νέο μοντέλο, προκειμένου να καλύψει το κενό αυτό και να επεκταθεί στην τότε ιδιαίτερα κερδοφόρα κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, καθώς ένα σημαντικό μέρος του αγοραστικού κοινού επιζητούσε πλέον κάπως μεγαλύτερα και λιγότερο «σπαρτιατικά» μοντέλα απ' το 2CV.
Το μοντέλο Ami (κυκλοφόρησαν 2 τύποι, το 6 και το 8) εξελίχθηκε με βάση την πλατφόρμα του 2CV, αλλά με εντελώς διαφορετικό εξωτερικό ντιζάιν, μια ελαφρά αύξηση στο μήκος και στο πλάτος, ένα πιο σύγχρονο ταμπλό και με πολλές μηχανολογικές αναβαθμίσεις. Η κυριότερη, ήταν η κατασκευή και τοποθέτηση ενός ισχυρότερου κινητήρα, προκειμένου ν' ανταποκριθεί στο αυξημένο βάρος, καθώς ο τότε κινητήρας του 2CV των 425 cm³ ήταν εμφανώς ανεπαρκής για μεγαλύτερο μοντέλο.
Πηγή el.wikipedia.org
Κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1950 η Citroen είχε μόλις δύο (μη επαγγελματικά) μοντέλα στην παλέτα της, τα οποία μάλιστα ήταν στα δύο άκρα των τάξεων μεγέθους και τιμής: το μικρό κι οικονομικό 2CV και το μεγάλο και πολυτελές DS (το γνωστό στην Ελλάδα ως βάτραχος). Παρά την προσθήκη, το 1956, μιας φθηνότερης εκδοχής του DS, που διατέθηκε ως Citroen ID, το πρόβλημα δεν φάνηκε να αμβλύνεται.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αποφάσισε να εξελίξει ένα νέο μοντέλο, προκειμένου να καλύψει το κενό αυτό και να επεκταθεί στην τότε ιδιαίτερα κερδοφόρα κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, καθώς ένα σημαντικό μέρος του αγοραστικού κοινού επιζητούσε πλέον κάπως μεγαλύτερα και λιγότερο «σπαρτιατικά» μοντέλα απ' το 2CV.
Το μοντέλο Ami (κυκλοφόρησαν 2 τύποι, το 6 και το 8) εξελίχθηκε με βάση την πλατφόρμα του 2CV, αλλά με εντελώς διαφορετικό εξωτερικό ντιζάιν, μια ελαφρά αύξηση στο μήκος και στο πλάτος, ένα πιο σύγχρονο ταμπλό και με πολλές μηχανολογικές αναβαθμίσεις. Η κυριότερη, ήταν η κατασκευή και τοποθέτηση ενός ισχυρότερου κινητήρα, προκειμένου ν' ανταποκριθεί στο αυξημένο βάρος, καθώς ο τότε κινητήρας του 2CV των 425 cm³ ήταν εμφανώς ανεπαρκής για μεγαλύτερο μοντέλο.
Πηγή el.wikipedia.org
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου